NINA Magazine Green Screen Cover Shoot

Event Photo Studio, Eventfotografie

 

foto: Mobiele green screen fotostudio

Tijdens het NINA magazine Shopping Weekend te Maasmechelen Village kregen we een volledig winkelpand ter beschikking om een kwalitatieve green screen cover schoot uit te werken. We kregen carte blanche  om onze fotostudio uit te werken in de leegstaande winkel. Hiervan maakten we optimaal gebruik  om enerzijds een goede flow van de bezoekers doorheen de fotoshoot te bekomen en anderzijds onszelf de ruimte te geven om een kwalitatieve coverfoto te creëren. Dankzij onze ervaring was dit snel geklaard.

De bezoekers werden bij het voorbijwandelen van de shop aangesproken door een spontane hostess over het opzet van onze fotoshoot. Bij aanvang fotografeerden we de hostess in de verschillende chroma key settings en drukten we deze af als voorbeeld voor de bezoekers. Op deze manier wisten de voorbijgangers onmiddellijk wat voor foto ze als resultaat mochten verwachten. Eens binnengekomen kregen de NINA-lezeressen de mogelijkheid om bij de voorziene visagiste langs te gaan om hen zo er nog beter te laten uitzien voor de foto. Wanneer ze er na een korte make-over helemaal top uitzagen was het tijd om onze mobiele green screen fotostudio te betreden.

foto: voor de keying zag de foto er als volgt uit

foto: 100% zoom crop ter illustratie van fotokwaliteit

Na het fotograferen werden de foto’s onmiddellijk voorzien van een digitale achtergrond, passende NINA branding en afgedrukt op 15x20cm fotopapier met onze eventfotoprinters.

 

 

 

Gedurende de shoot is het belangrijk om de bezoekers zoveel mogelijk te laten ontspannen en zich te laten uitleven. Dit vergemakkelijkten we door wat attributen te voorzien in de vorm van een camera, een zetel en enkele sample goodie bags. Mensen weten wanneer ze gefotografeerd worden dikwijls niet wat te doen met hun handen, ze iets laten vasthouden of ergens op laten zitten maakt dit heel wat makkelijker, spontaner en geeft dus ook meer dynamische foto’s. Het zou natuurlijk maar half werk zijn indien de bezoekers deze leuke foto’s niet kunnen delen via social media. Een foto sharing kiosk was dus een must. Op de kiosk kon men 1 of meerdere foto’s selecteren en delen via Facebook, Twitter en Email om zo de leuke vibe van het event tot ver buiten de muren van Maasmechelen Village te verspreiden.

 

 

Hieronder zie je nog enkele afgewerkte foto’s van onze green screen cover shoot. We zijn er rotsvast van overtuigd dat kwalitatieve foto’s er voor zorgen dat je event of merk ook een blijvende positieve indruk nalaten bij de bezoekers. Daarom beschouwen we deze case graag als een baseline voor volgende opdrachten en denken we graag van in het prille begin van het concept met je mee om een nog betere foto animatie uit te werken zodat ook jouw event of merk die blijvende positieve indruk kan nalaten bij de bezoekers. Heb je zelf geen ideeën? Geef ons een seintje en in geen tijd werken we met onze eventfotografie een uniek verhaal voor je uit!